Foretaksinformasjon:
O. Førlie AS
Storgata 3,
1767 Halden
Org.nr.: 911 902 362
Kontaktinformasjon:
O. Førlie AS
Storgata 3,
1767 Halden
Telefon: 69 18 20 33
E-post: post@forlie.no
Generelt
O. Førlie AS ønsker alltid å yte best service ovenfor våre kunder. Forbrukerkjøp via vår e-handelsløsning er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Næringskjøp (handel mellom foretak) reguleres av kjøpsloven og våre ordinære salgsbetingelser.
Følg lenkene til disse lovene for mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.
Personopplysninger
O. Førlie AS behandler persondata ifølge Lov om personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet til eksterne registre.
Priser
Alle priser gjelder kun ved bestilling i e-handelsløsningen, og kan vises både inklusiv og eksklusiv merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremgå før din bestilling går til betalingssystemet. Frakt kan komme i tillegg avhengig av forsendelsesmåte og vekt.
Frakt og fraktkostnader privat:
Vi opererer med en fast frakt – 69,-
Ved kjøp utenfor Norge, beregnes fraktkostnad i hvert enkelt kjøpstilfelle.
Betaling
Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden.
Levering
Vanligvis vil varene sendes fra oss 1 – 14 virkedager etter mottatt bestilling. Dersom det er tomt på lager, vil vi varsle om dette pr. epost eller telefon.
O. Førlie AS fakturerer eventuell fra transportør etterskuddsvis. Etter at det er gitt underretning om at godset er kommet, skal det utkjøres/hentes innen 3 dager.
Fraktskade må merkes av på fraktbrev. Det må rapporteres til O. Førlie AS maks tre dager etter at produktet er levert.
Pakkesporing
Når varene er klargjort for utsendelse fra vårt lager, sender vi deg en leveringsbekreftelse pr epost med sendingsnummer. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss. Det kan derfor ta noen timer før pakken kan spores.
Hvem har ansvaret dersom sendingen blir stjålet? Det er kunden som har ansvaret for sendingen når den ligger i postkassen. Når sendingen er hentet hos O. Førlie AS av distributør, er det de som har ansvaret fram til den er levert hos mottager. O. Førlie AS erstatter ikke pakker som kommer på avveie.
Betalingsløsninger
Når du handler hos O. Førlie AS blir betalingen behandlet pr faktura eller av KLARNA AS som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Kredittkjøp, Visa og Mastercard/Eurocard, all kortinformasjon blir oppbevart i forhold til kortselskapenes regelverk.
Bedrift/næringskunder i Norge kan handle pr Klarna Checkout og faktura.
Vilkår for Vipps, les mer her
Vilkår for Klarna, les mer her
Bedrift/næringskunder utenfor Norge kan handle pr Faktura
Private i Norge kan handle pr Klarna Checkout
Private utenfor Norge handle pr Faktura
Avbestilling
Dersom du ønsker å avbestille varene må du ta kontakt pr. telefon 69 182033 så fort som mulig. Vår butikk er åpen åpent kl 09-17 mandag til fredag. (Kl 18.00 på torsdager)
Gullsmed O. Førlie forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, produktinfo etc.
Reklamasjoner
Før feil meldes, må du sjekke om feilen kan skyldes brukerrelaterte forhold. Dersom det foreligger en mangel ved varen, dekker vi frakt/retur, men du må du innen rimelig tid gi O. Førlie AS skriftlig beskjed (e-post eller brev) slik at vi kan hjelpe deg raskest mulig.
Uavhentede pakker
Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr. 500,- for dekking av frakt begge veier og ordrebehandling.
Angrerett / bytte / retur
Ved forbrukerkjøp gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottar varen og 14 dager fremover. Dersom du som forbruker vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den (ubrukt i original emballasje), og legger ved utfylt angrerettsskjema du har mottatt fra oss. Du vil da få tilbakebetalt kjøpesummen inkl. frakt. Kjøper betaler returporto. Se mer informasjon på angrerettskjemaet.
Angrerett gjelder ikke ved næringskjøp (handel mellom foretak) eller spesialtilpassede produkter. I slike tilfeller gjelder kjøpsloven og våre ordinære salgsbetingelser.
Angrerett gjelder ikke på varer som er spesialbestilte eller gravert.
Garanti
O. Førlie AS garanterer at produktet som er levert har de egenskaper og kvalitet som er beskrevet i brosjyrer, sertifikater og annet salgsmateriale.
Forbrukerkjøp
Disse vilkår regulerer kundens rettigheter overfor O. Førlie AS som leverandør av nye produkter beregnet på bruk i privat husholdning. Leverandøren har plikt til å utbedre feil eller mangler så sant kunden har kjøpskvittering.
Kjøpers rettigheter
Ved eventuell reklamasjon er forutsetningen at mangelen var til stede på leveringstidspunktet.
O. Førlie AS har ved kjøpsrettslige mangler rett til å reparere produktet innenfor fristen som følger forbrukerkjøpsloven.
Transport/Utbedring/Erstatning
O. Førlie AS eller forhandler kan bestemme seg imellom om feil eller mangler skal repareres hos kunden, på eget eller anvist verksted.
Kunden plikter å stille produktet til disposisjon for reparatør. O. Førlie AS betaler for kostnaden av reparasjon innenfor en naturlig avstand mellom leverandør og kunde.
Næringskjøp.
Med næringskjøp forstås alt som ikke er forbrukerkjøp. Kjøpsloven for næring er gjeldene. Link: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27